Saturday 30 March 2013

Transformasi BN Pulau Pinang, 60 Peratus Muka Baru

Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang dijangka meletakkan calon yang terdiri daripada golongan profesional, ulama, calon wanita dan wakil pertubuhan belia, sekali gus memberi tentangan kepada pembangkang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) tidak lama lagi.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin berkata, semua calon berkenaan sudah dimuktamadkab dan direstui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Menurutnya, UMNO Pulau Pinang turut meletakkan kira-kira 60 peratus calon muka baru dengan proses pemilihan dijalankan sejak pertengahan tahun lalu selain berbincang dengan parti komponen lain termasuk badan bukab kerajaan sebelum keputusan dicapai.

Katanya, lima wakil rakyat UMNO yang memegang jawatan sebagai Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri tidak akan bertanding dalam PRU-13, namun mereka berjanji akan membantu calon baru yang bertanding di kerusi yang dikosongkan itu.

Selain itu, BN Pulau Pinang akan menampilkan seorang calon yang dijangka mencabar Datuk Seri Anwar Ibrahim di kerusi Permatang Pauh jika Anwar tak lari pergi tempat lainlah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...