Friday 29 March 2013

BRADER MANSUH MOST WANTED : GERAKAN KADERISASI DI USIM DIDEDAHKAN !!!

Tidak ramai yang tahu bagaimana Haziq ataupun Persatuan Mahasiswa Islam (PMI) membentuk kekuatan gerakannya. Sebenarnya, ia bermula dari seawal-awal peringkat dalam sebuah rantaian besar yang berpaksikan kepada modul-modul tertentu. Ia dinamakan sebagai doktrinisasi dan pengkaderan.

Menurut sumber Brader, penekanan utama dalam gerakerja merekrut ahli baru ialah memfokuskan kepada kumpulan pelajar baru yang bersifat neutral. Ia berbeza dengan tanggapan kita selama ini bahawa usaha kaderisasi akan tertumpu kepada pelajar-pelajar keluaran institusi berasaskan keagamaan seperti Sekolah Menengah Agama (SMA) dan sebagainya.

Dalam hal ini, para pelajar keluaran sekolah agama dan kumpulan pelajar dari negeri-negeri Pantai Timur bukanlah sasaran utama kerana mereka sendiri yang akan mencari kelab-kelab seperti PMI atau meminta pandangan abang-abang senior seperti Haziq ini memandangkan sudah mempunyai asas dan didoktrinisasi sejak dari sekolah lagi.

Justeru target Haziq dan PMI lebih kepada pelajar-pelajar baru yang masih belum terdedah dengan politik kampus. Tenaga penggerak ini akan berselindung di sebalik imej dan perwatakan yang baik semata-mata untuk mendekati pelajar-pelajar baru ini

Baca seterusnya


http://www.bradermansuh.blogspot.com/2013/03/gerakan-kaderisasi-di-usim-bongkar.html


Sent from my iPad

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...