Tuesday 26 March 2013

Bahang LIMA Bermula Sebelum Bahang PRU13 Tiba



LIMA `13 bermula semalam semalam menyaksikan penyertaaan 52 negara, termasuk penyertaan sulung Russia dan Myammar

Russia menghantar dua kapala perang, manakala Myammar menghantar sebuah kapal frigate bagi pameran maritim di Jeti Awana Porto Malai. Penyertaan 52 negara kali ini menyaksikan peningkatan lapan peratus berbanding penyertaan LIMA `11

LIMA `13 juga menyaksikan 226 syarikat tempatan atau 52 peratus daripada penyertaan pameran bersama 207 syarikat antarabangsa, sekaligus menunjukkan peningkatan industri pertahanan negara.

PMW difaham antara pembaharuan edisi kali ini ialah penganjuran tujuh seminar udara dan maritim. Selain itu, 64 kapal pelbagi kelas dan 78 pesawat, termasuk pesawat tempur dan pengangkut turut menyertai pameran kali ini.

Pameran maritim dua kali sehari turut menyaksikan kemunculan sulung kapal auxillary MV Bunga Emas 6 yang juga kapal pengiring bagi kapal dagang Malaysia di Teluk Aden selain penyertaan 11 kapal asing, termasuk dua kapal pemusnah dari Russia.

Secara tidak langsung, program yang telah direka khas untuk memajukan Pulau Langkawi khususnya dan Kedah secara amnya sangat dikagumi dunia. Banyak faedah yang telah dapat dinikmati oleh rakyat Langkawi atas kebijaksanaan pemimpin UMNO/BN. Rakyat Langkawi mestilah menolak kepimpina PAS yang tidak melaksanakan program yang dapat memberi jaminan pada masa hadapan.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...