Tuesday 25 June 2013

MAINPP Kaut Untung Guna Tanah Wakaf

Penghuni Alim Shah Valley di Lebuh Chulia kecewa dengan tindakan Majlis Agama Islam Pulau Pinang yang bertindak menaikkan jumlah sewa rumah.
Jumlah sewa yang dikenakan kepada penyewa naik mendadak dari RM 16 sebelum 2008 kepada RM 420 hingga RM 520 sebulan.
Semua penduduk asal agak terkedu apabila mendengar kenaikan sewa dan masalah berlarutan sehingga kini kerana MAINPP masih tidak mahu menurunkan bayaran sewa, sedangkan ini adalah tanah wakaf, takkan mereka(MAINPP) mahu mengaut keuntungan di atas tanah wakaf.

Penduduk telah menghantar banyak surat untuk merayu MAINPP menurunkan harga sewa dan telah berjumpa EXCO Agama Kerajaan Negeri Pulau Pinang tetapi kecewa kerana jawapan yang diberikan pegawai terlibat begitu mencewakan.

Yang Dipertua MAINPP, Datuk Salleh Man berkata, pihaknya akan meneliti perkara berkenaan dalam masa dua hari.

Jika dalam masa dua hari ini tidak diselesaikan pasti akan waktu nak pilihanraya umum ke 14 baru nak selesaikan ke? Wahai pemegang amanat wakaf MAINPP, jangan dipermain-mainkan harta wakaf. Alasan mengikut harga pasaran adalah tidak logik kerana ia adalah tanah wakaf. Jika anda berpegang kepada harga pasaran juga, sila siap-siapkan jawapan jika tuan tanah wakaf itu bertanya di alam barzah nanti dan siapkan juga diri anda untuk ke neraka kerana tidak melaksanakan amanah itu dengan penuh tanggungjawab.

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...