Wednesday 27 March 2013

PKR Tak Hormat Ulama Bagaimana Nak Bela Agama Islam

PERGINYA SEORANG TOKOH PEMIKIR ISLAM TANAH AIR



Tokoh Maal Hijrah 2005, Dr Muhammad Uthman El-Muhammad, 71, yang meninggal dunia di kediamannya di Institut Antarabangsa Pemikiran Islam dan Ketamadunan (Istac) kelmarin akibat sakit jantung selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam UIA selepas solat Zohor, semalam.

Allahyarham meninggalkan seorang balu Mariam Hussain, 65, dan 11 anak iaitu tujuh perempuan dan empat lelaki, berumur antara 20-an dan 40-an serta 40 cucu.

Dr Muhammad, yang merupakan tokoh pemikir Islam tanah air dilantik Felo Kehormat Institut Kefahaman Islam Malaysia sejak 1995 - 2008, sebelum di lantik semula menjadi 2010

Allahyarham adalah Felo Amat Ulamak Akademik Istac UIA dan anggota lembaga pemegang amanah Yayasan Karyawan, juga pensyarah sambilan di Universiti Teknologi Mara (UiTM)

Jadi kenapa Allahyarham dihina dan dikutuk oleh PKR? Adakah kerana Allahyarham pernah menegur parti PKR maka dia menjadi orang UMNO? Jika alim ulama pun boleh dihina begini apatah lagi pada masa hadapan. PKR tidak akan membela agama Islam, mereka tidak pernah pon nak memperjuangkan Islam atau orang Melayu. PKR ditubuh hanya untuk membela Anwar Ibrahim.
Kalimah Allah pun tidak dibela oleh PKR, nak harapkan PAS pun dah tak boleh pakai.

Rakyat perlu TOLAK PKR, TOLAK ANWAR, TOLAK DAP, TOLAK PAS

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...